輸入アウトドア

【輸入】発注先のラベル印字ミスでmyus.comに5ドル請求されたけど取消してもらった件

スポンサーリンク
※本サイトで紹介している商品・サービス等の外部リンクには、アフィリエイト広告を利用しているものがあります
※本サイトで紹介している商品・サービス等の外部リンクには、アフィリエイト広告を利用しているものがあります
この記事は約5分で読めます。
スポンサーリンク

数年前の出来事ですが、こんなメールがフロリダにある転送会社のmyus.comから届きました。

Dear Member,

The package we received today did not have the correct address on the shipping label. Common address issues include a partial suite number, a missing suite number or an incomplete address. Here are the details of your package: 

Package ID:————-
From:Evo.Com
Tracking Number:—————-
Sent To:————-

To avoid future delays, update your shipping address with this merchant. When you place an order with a merchant, verify that your shipping address includes your suite number as well as your full MyUS address.

All packages that arrive at our facility with an incomplete or inaccurate address require special handling in order to verify the correct recipient. This process delays your package and incurs an address correction fee of $5 USD. 

Please reply to this email right away if this is not your package.

Best Regards,

Your Team at MyUS

訳:suiteナンバー(個人ボックス番号)が書いてなかったから手間取ったじゃねえか。規約通り5ドルもらうからよろしく。

 

でも発注先のevo.comで確認したら住所は合ってて、スタッフの印字ミスってことがわかったので

Hi,

The address is correct as I checked my account at the EVO.

Please find attached the file.

And I have already told them to make sure to print address label accurately.

So please don’t be charged an extra charge.

Thanks,

訳:EVOのアカウント確認したけど住所間違いないよ。スクショ添付したから確認して。EVOスタッフにちゃんと印字するように伝えたから今回は請求なしでプリーズ。

結果・・

Hello ーーーーー,

Thank you for your reply.  I am happy to help and I apologize for any inconvenience this has caused.

I do show that there may have been a label formatting issue, as the label left off the last number of your Suite.  Perhaps in the future you can omit the hyphen in your Suite Number so that all of the numbers are printed?

Today, I have waived the address correction fee as a courtesy to you.

Should you have any other questions or concerns, do not hesitate to ask.

Kind Regards,

Kristen

訳:うん印字ミスだね~番号の最後が切れちゃってる。次からハイフン削除すればうまくいくんじゃないかしら?
しょうがないから今回は特別に5ドル請求なしにしてあげるよ~。

Kristen~

メニメニサンクス!!

トラブル発生時はとりあえず言ってみると良いことがあるかも知れませんね。

アメリカからの個人輸入・輸入ビジネスでペイパルを利用すると返金手続きが楽なのでおススメ
とあるアメリカのサイトから140個のアウトドアグッズを輸入した際、何度数えても139個しかありませんでした。 30分もかかったのに1個だけ合わない。 送料、関税等を入れて1個あたり200円弱なので諦めようかとも思ったけど、とりあえずサポセン...
【輸入】myusに過大請求されてたので返金してもらった件
もうすぐBlack fridayということでアメリカ小売りが盛り上がってるわけですが。 早いとこはもうBlack friday saleの案内が来てますね。 僕はと言うと副業も兼ねて月一回くらいのペースで輸入してますが昨日発送したのが前回と...
【個人輸入】MSRミニワークスEXのクレームをしたところペイパル経由で一部返金された件
こちらの続き ダメもとでクレームしてみました。 メールは無視される可能性もあるためチャットです。 ただチャットはすぐ打たないといけないので文法等めちゃくちゃです。 ↓これもmany scratchじゃなくてmany scratchesでした...
【個人輸入】YETI RAMBLER BOTTLEの凹みを指摘したら返金しれくれたよ
個人輸入にトラブルは付きもの。 色違いや個数間違い等いろいろありましたが今回は凹み。 最初からこの状態だったのか、それとも輸送中になったのか。輸送中だったらキャリアにクレーム申し立てれば補償あるかもしれないけどめんどくさい。ダメもとで販売元...

 

スポンサーリンク
スポンサーリンク
ponchonをフォローする
シミワタルゼ!2nd

コメント